HANDLEIDING

Waarom een handleiding over klagen bij het kifid?

Het KiFiD is een tribunaal waar consumenten zelf zonder juridische ondersteuning (en zonder kosten te hoeven maken), hun klacht kunnen voorleggen. Het is echter niet altijd verstandig om zonder hulp te klagen bij het KiFiD.

Allereerst moeten we de waarschuwing afgeven dat het KiFiD vaak teleurstelt. Het is zelfs voor ervaren klagers niet eenvoudig om het recht aan hun zijde te krijgen. 

De vraag of zelf klagen (en in een latere fase: procederen) een verstandige keus is kan eenvoudig worden beantwoord. 
In het algemeen kan worden gesteld dat vooral effectenzaken of zaken met een aanzienlijk belang (grote schade), beter niet zonder hulp (juridische bijstand) gevoerd kunnen worden.
Voor zaken met een zeer gering belang is bijstand doorgaans te kostbaar tenzij er sprake is van een rechtsbijstandverzekering. 
Zonder hulp het traject bewandelen is mogelijk, maar Vermogensmonitor adviseert om de zaak grondig voor te bereiden. 

Vermogensmonitor heeft speciaal voor doe-het-zelvers een handleiding te koop (bestellen) voor € 34,=. De handleiding wordt als PDF-bestand per e-mail toegestuurd. De handleiding bestaat uit 10 pagina's en twee voorbeeldbrieven. Zie hier samenvatting van handleiding. Helaas moeten wij als kifid-experts constateren dat zonder enige kennis over het kifid -  en hoe je moet klagen - het niet eenvoudig is om je gelijk te halen.
  
Twijfelt u over zelf doen of uitbesteden (bijvoorbeeld op basis van no-cure-no-pay) dan kunt u - gratis en zonder enige verplichtingen - uw zaak, klacht of vraag aan ons voorleggen.

Vermogensmonitor is een commerciële organisatie en werkt veelal op basis van no-cure-no-pay.

Share by: